Any | 1972 |
Gènere | Teatre visual |
Obra | Lavora, lavora que domani e domenica |
Estrena | Il Collettivo Teatrale La Comune. COMO, Itàlia |
DARIO FO. LAVORA, LAVORA QUE DOMANI E DOMENICA
La Giornatta di un Esfotuto
Perquè no vas a veure a Dario Fo? Em va dir un amic, sabent que ja havia conclòs la meva experiència a l’Escola del Piccolo Teatro.
En aquells moments, al sud de Milà hi havia Il Capanone, lloc d’assajos i creació d’espectacles del col·lectiu Teatrale La Comune, de Dario Fo. En aquella època (1971) hi estaven representant “Morte accidentale di un anarchico”.
Amb un aforament de 600 localitats, omplien cada dia. Era el gran esdeveniment cultural de la ciutat, que aconseguia eludir de la censura el seu mordaç llenguatge gràcies a l’ardit de funcionar com a club privat, ja que només s’hi podia entrar amb un carnet de soci, encara que fossin 24.000. O sigui, que era molt més popular que el mateix Piccolo Teatro amb tota la seva pompa oficial.
El primer que em va dir Dario Fo quan m’hi vaig entrevistar va ser que li mostrés què és el que sabia fer. Li vaig representar “Lavora, lavora che domani e domenica”, i va quedar entusiasmat. Em va proposar d’integrar-la en la programació de La Comune, tot i que em va suggerir de canviar-ne el títol. Va proposar “Lavora, lavora que domani e domenica, La Giornatta di un Esfotuto”, i ell mateix en va dissenyar el cartell (1972).